Thursday, May 12, 2005

Your Poet-Sage for the Day, the Group known as The Police:

police

De Do Do Do, De Da Da Da
From the album Zenyatta Mondatta
(A&M)Words and music by Sting

Don't think me unkind
Words are hard to find
The only cheques I've left unsigned
From the banks of chaos in my mind
And when their eloquence escapes me
Their logic ties me up and rapes me
De do do do, de da da da
Is all I want to say to you
De do do do, de da da da

Their innocence will pull me through
De do do do, de da da da
Is all I want to say to you
De do do do, de da da da

They're meaningless and all that's true
Poets, priests and politicians
Have words to thank for their positions
Words that scream for your submission
And no one's jamming their transmission
'Cos when their eloquence escapes you
Their logic ties you up and rapes you
De do do do, de da da da
Is all I want to say to you
De do do do, de da da da

Their innocence will pull me through
De do do do, de da da da
Is all I want to say to you
De do do do, de da da da
They're meaningless and all that's true

or to my brothers and sisters from down south:

De Do Do Do, De Da Da Da (in Spanish)
Words and music by Sting

No preguntes mas
Si este amor es verdad
Si es un sueno o realidad
O un simple viaje especial
Quiero que sepas que no miento
Quiero cantarte lo que siento
De do do do De da da da
Te digo con sinceridad
De do do do De da da da

Repito con honestidad
De do do do De da da da
Te busco con loca ansiedad
De do do do De da da da

Te quiero con velocidad
Tu me das el paraiso
En todo lo que yo presiso
persist
Con tus palabras me desliso
En un prufundo precipicio
Quiero que sepas que no miento
Quiero cantarte lo que siento
De do do do De da da da
Te digo con sinceridad
De do do do De da da da

Repito con honestidad
De do do do De da da da
Te busco con loca ansiedad
De do do do De da da da

Te quiero con velocidad
Whoa...
Quiero que sepas que no miento
Quiero cantarte lo que siento
De do do do De da da da
Te digo con sinceridad
De do do do De da da da

Repito con honestidad
De do do do De da da da
Te busco con loca ansiedad
De do do do De da da da
Te quiero con velocidad

In have view of events in the past 18 months, dear reader, no more true words have even been spoken:

I remain, like the Raven, rapping gently:

JQP esq